top of page

Ressursar for lærarar for uteskule

Her finn du ressursar for planlegging, gjennomføring og erfaringsoverføring, samt førebuing og dialog med elevar og føresette. Ressursane er utvikla for Ã¥ gjera det enklare Ã¥ bruke uteskule i kvardagen og enklare Ã¥ inkludera alle elevane i uteskulen. 

​

Du kan også laste ned ein
PDF-versjon med oversikt over kva det kan vera lurt å tenkja på før ein har uteskule

Kvifor uteskule?

Uteskule har to hovudføremÃ¥l: Meir friluftsliv for barn og unge og praktisk, konkret og aktiv læring. 

Les meir om kvifor ein ønskjer meir bruk av uteskule pÃ¥ Norsk friluftsliv sine sider og i artikkelen "Uteskole - hvorfor det?" av Hanne Kummeneje Kilskar

​

Ressursar for planlegging av uteskule

Som for anna undervisning kan den didaktiske relasjonsmodellen (Bjørndal, Lieberg 1978) leggjast til grunn for planlegging av uteskulen: 

MÃ¥lgrupper

  • Er det elevar med særskilte behov som ein mÃ¥ ta omsyn til for denne læringsøkta?

  • Kan ein søkja om hjelpemiddel til NAV som gjer det mogleg Ã¥ delta? Ved Ã¥ knytte søknad og aktivitet til kompetansemÃ¥l er det enklare Ã¥ fÃ¥ innvilga søknad.

  • KS har fleire gode rettleiarar for universell utforming av uteomrÃ¥de og friluftsliv 

  • Er det mogleg Ã¥ flytte økta nærare skulen for Ã¥ gjera det enklare for alle Ã¥ delta?

  • Er det elevar som vil ha særskilt nytte av økta?

    • PÃ¥ grunn av ressursar dei har?

    • Nye meistringsarenaar? Som del av ein progresjon?

    • Som alternative læringsformar?

    • Gjennom Ã¥ dela ressursar/aktivitetsplan med foreldre kan dei bli trygga og evt. gjennomføra aktiviteten før/etter

Mål, innhald og arbeidsmetodar​

​Ressursane under viser undervisningsopplegg for  kompetansemÃ¥l i gjeldande læreplan, samt korleis desse kan gjennomførast for at alle elevar kan delta:  

​

I planlegginga av læringsøkta er det ogsÃ¥ relevant Ã¥ spørja seg: 

  • Kva er lengde pÃ¥ læringsøkta? Kva førebuing og etterarbeid bør gjennomførast?

  • Kvar skal/kan læringsøkta gjennomførast?

    • Avstand til skulen? (Om mogleg: Kan læringsøkta skje heilt i nærleiken av skulen?)

    • Kva fasilitetar er i omrÃ¥det? (Toalett? Tak? BÃ¥lpanne? …)

  • Kva utstyr trengs for Ã¥ gjennomføra (for gruppa og for kvar einskild elev?)

  • Er det naudsynt med ekstra vaksenressursar for Ã¥ gjennomføra økta?

​

Førebuing og dialog med elevar og føresette

Mange elevar/føresette har ei forventning om frileik eller turdag nÃ¥r me snakkar om uteskule.  Nokre elevar opplever ogsÃ¥ at uteskule er utfordrande eller vanskeleg. Dermed er det lurt med ei forventningsavklaring og forklaring i forkant av uteskulen. I samband med prosjektet universell utforming uteskule er det utvikla ein rettleiar til elevar og føresette med nyttig informasjon. 

  • Som del av undervisninga pÃ¥ skulen

  • Gjennom lekse/vekeplan eller informasjon/dialog med føresette som t.d. pÃ¥ Vigilo, Showbie og andre kommunikasjons-/læringsverktøy

  • Gjennom val av tilrettelegging

​

Evaluering 

I tillegg til ordinær oppfølging av læringsøkta kan det vera lurt Ã¥ ha ein eigen erfaringsdeling om korleis uteskulen fungerte med evt innspel til vidareutvikling av uteomrÃ¥de, rettleiingar til elevar, føresette og lærarressursar osv. 

Ressursar for lærarar for uteskule: About
  • Facebook

©2022 by Ressurs for alle.

bottom of page